Jak schudnąć w wieku powyżej 45 lat?

Jeśli i Ty chcesz schudnąć – koniecznie zaznajom się z tym poradnikiem. Przedstawiamy w nim cztery kluczowe elementy, które doprowadzą Cię do wymarzonej sylwetki.

  • Po pierwsze: motywacja
    Wszystko rozpoczyna się od motywacji, czyli zdolności do podejmowania danej czynności o danym czasie. Musisz zadbać o to, by poziom Twojej motywacji zawsze stał na najwyższym możliwym poziomie. Przygotuj się na to, że po pewnym czasie siłą rzeczy nadejdzie zwątpienie i chęć rezygnacji.

  • Po drugie: ćwiczenia
    Wbrew pozorom to nie dieta odpowiada za spalanie tkanki tłuszczowej. Sam proces redukcji następuje w momencie realizacji konkretnych ćwiczeń. Zadbaj o to, by trening był możliwie efektywny. Trenuj każdego dnia, po 45-60 minut dziennie przy intensywności nie mniejszej, aniżeli 60-80% tętna maksymalnego. Doskonale na odchudzanie sprawdzają się wszelkie formy aerobowe.

  • Po trzecie: dieta
    Zmiana nawyków żywieniowych odpowiada za ograniczenie dostarczania materiału. Dieta musi być pełnowartościowa – absolutnie odradzamy korzystać z jadłospisów głodówkowych, gdyż są niebezpieczne dla zdrowia organizmu. Dieta musi być regularna oraz przede wszystkim spersonalizowana. Jadłospis musi spełniać nasze oczekiwania jeśli chodzi o preferencje kulinarne i być odpowiednio zbilansowany.

  • Po czwarte: suplementacja
    Bardzo często zapominamy o tym, by zastosować dodatkowe środki stymulujące redukcję wagi. To spore ułatwienie, które może przyśpieszyć redukcje wagi – szczególnie u osób w dojrzałym wieku. Zalecamy korzystać ze sprawdzonych środków, których skład oparty jest na substancjach takich jak błonnik, kwas chlorogenowy oraz kwas hydroksycytrynowy. To środki o udowodnionym, przebadanym i skutecznym działaniu, które nie powodują żadnych skutków ubocznych.

Znając cztery kluczowe zasady dotyczące odchudzania w wieku powyżej 45 lat, możemy przejść do czynów. Co zatem zrobić, aby schudnąć? Jak zabrać się do odchudzania i jak ułożyć skuteczny plan?

Plan odchudzania dla osoby 45+

45 lat to wiek, w którym zdecydowana większość osób zna swój organizm oraz jego reakcje. Dlatego też, mimo spowolnionego metabolizmu, można spodziewać się, że będzie łatwiej. Wszak, wiedza ma kluczowe znaczenia dla wyboru optymalnej drogi redukcyjnej. W pierwszej kolejności należy ustalić zapotrzebowanie kaloryczne, które obliczymy korzystając ze wzoru na CPM (PPM x współczynnik aktywności fizycznej). Kiedy poznamy CPM, wystarczy obniżyć podaż kalorii o około 10-15%, aby proces redukcyjny przebiegał w spokojnym, acz – zauważalnym tempie. Z reguły obniżka CPM o 10-15% gwarantuje tempo redukcji na poziomie 300-500g tkanki tłuszczowej w skali jednego tygodnia. Poza kaloryką, ważny jest rozkład makroskładników (tłuszczy, węglowodanów i białka). Zaleca się jeść około 1,2 g białka na każdy kilogram masy ciała, 25% węglowodanów (kaloryki) i wynikowo – węglowodanów (z reguły od 40 do 60%). Kiedy zadbamy o dietę, warto uzupełnić ją korzystną (skuteczną) suplementacją.  Rekomendujemy stosowanie jednego z trzech produktów:

Dopiero gdy zadbamy o dietę, możemy przejść do ustaleń związanych z treningiem. Aktywność fizyczna u osób 45+ zwykle jest bardzo ograniczona. Z tego względu, najczęściej rekomenduje się niezbyt intensywne treningi takie jak Nordic Walking. To ogromny błąd! Trening na odchudzanie musi być intensywny, dlatego też zdecydowanie korzystniej wypada:

  • bieganie

  • jazda na rowerze

  • pływanie (basen)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *