Dlaczego warto sięgać po suplementy diety na odchudzanie?

Przez jednych traktowane jako cudowne remedium na problemy z wagą. Przez innych – jako rozwiązanie dla leniwych i wygodnych. To suplementy diety na odchudzanie – sprawdź, czy rzeczywiście warto je stosować i jakie wybrać, by osiągnąć trwały efekt.

Suplementy diety na odchudzanie zamiast diety i aktywności?

Zacznijmy od wyjaśnienia sobie pewnej sprawy: nie ma tabletek, które sprawią, że w cudowny sposób schudniesz. Nie wierz pięknym paniom w rozmiarze XS, które w reklamach chwalą się wyrzeźbionymi ciałami i twierdzą, że miesiąc temu nie mieściły się w drzwiach. Takie wyjątkowe „preparaty” to zwyczajna próba naciągnięcia na koszty.

Aby schudnąć, musisz odżywiać się zdrowo i rezerwować czas na regularną aktywność fizyczną. Nie chodzi o restrykcyjne diety czy głodówki ani o wyciskanie godzinami na siłowni. Chodzi o to, by organizm przestał magazynować nadwyżkę energii w postaci tkanki tłuszczowej i zacząć spalać tę, która już się nagromadziła.

Stosuj więc zbilansowaną, kolorową i różnorodną dietę obfitującą w zdrowe produkty – warzywa i owoce, kasze, pełnoziarniste pieczywo, orzechy, ryby itp. Unikaj fast-foodów, słodyczy, słonych przekąsek i żywności wysokoprzetworzonej. Minimum 3 razy w tygodniu ćwicz przynajmniej po 40 minut. Wybierz spacer, pływanie, jazdę na rowerze, grę w piłkę itp.

To może suplementy jednak nie są potrzebne?

Niestety, bardzo często jest tak, że pomimo starań nie udaje nam się schudnąć. Wtedy z odsieczą przychodzą suplementy diety na odchudzenie. Problemy ze zrzuceniem nadmiaru kilogramów mogą wynikać np. ze słabego metabolizmu, wysokiego poziomu stresu, a co za tym idzie stałego wystawienia organizmu na wpływ kortyzolu, a także innych problemów zdrowotnych. Najlepsze suplementy diety na odchudzanie zawierają wyłącznie składniki pochodzenia naturalnego, które usprawniają lub odblokowują zaburzone mechanizmy zachodzące w naszych organizmach.

Jednym z głównych zadań suplementów diety na odchudzanie jest usprawnienie pracy układu pokarmowego. Na przykład te z dużą ilością błonnika pomagają usunąć złogi zalegające w jelitach. Dzięki lepszej pracy wątroby czy trzustki polepszają się procesy trawienne. Preparaty takie często też hamują uczucie zwiększonego łaknienia – dzięki temu jemy regularnie, ale mniej, nie podjadamy między posiłkami i rzadziej mamy chętkę na słodycze.

Częstym problemem u osób z nadwagą jest podwyższony poziom cholesterolu oraz glukozy we krwi. To początek poważnych zmian, które mogą doprowadzić nawet do groźnych chorób. Warto wybrać suplementy zawierające składniki obniżające poziom cholesterolu LDL we krwi i zapobiegające rozwojowi cukrzycy.

Najlepsze suplementy diety na odchudzanie pobudzają metabolizm i oczyszczają organizm z toksyn. Zawierają też specjalne składniki, które dodają energii do ćwiczeń – tak potrzebnych przy redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej.

Czym się kierować przy wyborze produktu?

Zarówno w stacjonarnych aptekach i drogeriach, jak i w Internecie znaleźć można wiele różnych suplementów diety na odchudzanie. Nie każdy jest tak samo skuteczny i bezpieczny. Dokonując wyboru, kieruj się przede wszystkim składem. Najlepsze produkty zawierają wyłącznie substancje naturalne, występujące w pożywieniu.

Wybierz produkt, który działa wieloaspektowo – w ten sposób zwiększysz efektywność swoich starań o nienaganną sylwetkę.

Unikaj jednak produktów z niesprawdzonych źródeł – szczególnie takich, które nie mają podanego składu lub w składzie tym znajdują się dziwne substancje. Już samo reklamowanie jakiegoś suplementu jako „cudowny środek na odchudzanie” jest podejrzane. Żaden naturalnie działający, bezpieczny preparat nie przyniesie efektu od razu. Aby zobaczyć pierwsze pozytywne zmiany, trzeba sumiennie łykać tabletki w zalecanej dawce przez odpowiednio długi czas – miesiąc, dwa miesiące, pół roku… zgodnie ze wskazaniami producenta.

Oczywiście trzeba też pamiętać, iż suplementy diety wspomagają odchudzanie, a nie odchudzają. Jeśli więc chcesz naprawdę schudnąć, nie obejdzie się bez zmiany diety na zdrowszą i rezerwowania czasu na regularne ćwiczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *