Rola suplementacji w procesie budowania masy mięśniowej. Czy suplementacja jest ważna?

Budowanie masy mięśniowej to długotrwały proces wymagający odpowiedniej diety i regularnych ćwiczeń. Nie każdemu jednak zwiększenie tkanki mięśniowej przychodzi łatwo. Z pomocą przychodzą wtedy suplementy diety na masę. Sprawdź, jaka jest rola suplementacji w procesie budowania masy mięśniowej i czy rzeczywiście trzeba stosować takie produkty.

Czego wymaga budowanie masy mięśniowej

Podstawą długotrwałego procesu, jakim jest budowanie masy mięśniowej, jest zwiększenie kaloryczności diety, zapewnienie swojemu organizmowi odpowiedniej ilości białka, a także regularny trening siłowy nastawiony na stopniowe zwiększanie wagi obciążenia oraz wydłużanie serii. Aby proces ten był efektywny, konieczne jest zastosowanie suplementów diety na masę.

Powszechnie zwane odżywkami, nie mają jednak nic wspólnego ze sterydami anabolicznymi. To preparaty zawierające wyłącznie składniki pochodzenia naturalnego, które wspierają organizm w budowaniu tkanki mięśniowej. Dzięki naturalności składu są bezpieczne i nie powodują skutków ubocznych. W przeciwieństwie do anabolików, które po odstawieniu wywołują m.in. znaczny spadek poziomu testosteronu we krwi.

Jak działają suplementy na masę

Suplementacja w procesie budowania masy mięśniowej dostarcza organizmowi składników potrzebnych do regeneracji wymaganej po treningu. Zawarte w suplementach na masę substancje pomagają nadbudować włókna mięśniowe, które zostały uszkodzone podczas intensywnych ćwiczeń. W ten sposób nadbudowuje się tkanka, a mięśnie w naturalny sposób ulegają powiększeniu.

Tabletki na masę dostarczają organizmowi potrzebnego białka, ale też dodają energii i zwiększają wydolność – tak potrzebną podczas intensywnych ćwiczeń! Najbardziej pożądane to te, które oprócz pełnowartościowego białka dostarczają też innych cennych składników odżywczych. Na przykład pierwiastki takie jak cynk wpływają na produkcję testosteronu. Ten najważniejszych męski hormon płciowy wpływa na kształt sylwetki typowy dla mężczyzn, w tym m.in. szeroką klatkę piersiową i duże mięśnie.

 

Jakie suplementy diety na masę wybrać?

Wybierając suplement diety na masę, możesz się zdziwić bardzo szerokim wyborem różnych produktów. Nie każdy jest tak samo skuteczny. Jeśli chcesz uzyskać optymalny efekt bez efektów ubocznych, zwracaj uwagę na skład. Najlepsze suplementy to te zawierające naturalne substancje. Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na wartość i trwałość efektu, jaki uzyskasz.

Skuteczny suplement diety na masę powinien zawierać m.in. kreatynę – naturalną substancję występującą w komórkach mięśniowych. Beta-alanina z kolei to naturalny aminokwas, który zwiększa wydajność treningową. Białko serwatkowe dostarczy organizmowi naturalnych protein pomocnych w zwiększeniu beztłuszczowej masy ciała. Aminokwasy BCAA zmniejszają uczucie zmęczenia po treningu. Natomiast boostery testosteronu to naturalne substancje, które wspierają produkcję tego hormonu w organizmie. Oczywiście nie chodzi o to, by wybierać wyłącznie suplementy zawierające wszystkie te substancje, jednak warto zwrócić na nie uwagę podczas analizowania składu.

Jaki efekt mogę uzyskać?

Naturalne suplementy diety na masę mięśniową nie przyniosą efektu od razu. Będziesz musiał na niego poczekać kilka tygodni. Wymagać to będzie regularności oraz pamiętania o zasadach diety i oczywiście treningach. Efekt da ci jednak znacznie większą satysfakcję, ponieważ zostanie osiągnięty bez szkodliwych wspomagaczy, wyłącznie ciężką pracą i z pomocą naturalnych suplementów. Ostateczny kształt twojej sylwetki z pewnością wart jest tego wysiłku!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *